قدمت میناکاری در اصفهان

میناکاری جز صنایع دستی مهمی به حساب می آید که قدمت آن به حدود 5 هزار سال پیش برمیگردد.این هنر برروی سطح فلزات مختلف ، بخصوص مس انجام میشود و تقریبا تمامی محصولات میناکاری، زیر سطح آنها مس میباشد ولی اگر بر روی طلا یا نقره انجام گیرد، طرح ها و نقوش آن با جزییات زیباتری نمایش داده خواهد شد.


تندیس مینا با فریم چوب


مینا از مجاورت در حرارت بالا و از ترکیب شدن اکسید های فلزات و نمک های مختلف و در چندین مرحله شکل میگیرد.

امروزه در ایران، مهد این صنایع دستی زیبا، شهر اصفهان است و هنرمندان این خطه با شور و عشق، آثار برجسته ای هم چون انواع ظروف میناکاری که شامل بشقاب، گلدان و... میشود، تولید میکنند.


گلدان میناکاری


ما در این مقاله سعی داریم، به معرفی دو گلدان میناکاری اصفهان بپردازیم.

گلدان میناکاری  که در تصویر زیر مشاهده میکنید نیز همانطور ک گفته شود نقوش گل و مرغ مینای آن بر روی سطح فلز مس انجام گرفته است.تمامی این طرح ها دستی زده شده است و حاصل ساعت ها دسترنج هنرمندان اصفهانی میباشد.ارتفاع این گلدان زیبا 16 سانتی متر و قطر آن 6 سانتی متر میباشد و با قیمت 79000 تومان قابل عرضه میباشد.


گلدان مینا


خرید محصول


تندیس  زیر از یک گلدان مینا با ابعاد 30*16*6.5 سانتی متر و یک فریم چوبی  با برش های زیبا و هندسی به ارتفاع 20 سانتی متر میباشد. گلدان این تندیس نیز همچون سایر محصولات، از جنس مس بوده و با رنگ های مینا ساخته شده است.قیمت آن هم 99000 تومان میباشد.


تندیس میناکاری


خرید محصول


شما میتوانید با گذاشتن گل های زیبا در گلدان های میناکاری اصفهان، زیبایی این گلدان ها را دوچندان کنید و این زیبایی و طراوت را به خانه و خانواده خود هدیه کنید.