آشنایی با فروشگاه ساز

نرم‌افزار فروشگاه اینترنتی نوعی نرم‌افزارتجارت الکترونیکی بر پایه وب است که به عرضه کنندگان یا فروشنده کالاها و خدمات این امکان را می‌دهد تا محصول‌ها و خدمات خود را از طریق شبکه جهانی اینترنت به سراسر دنیا معرفی کرده و بازاری جهانی برای تجارت خود ایجاد کنند، همچنین این نوع خرید و فروش امکان مقایسه و خرید کالاها و سرویس‌های مورد نیاز را مستقیماً از طریق فروشگاه‌های اینترنتی موجود در سرتا سر جهان بدون محدودیت زمانی و جغرافیایی به مشتریان می‌دهد.

برای ایجاد چنین محیطی در اینترنت نیاز به ابزاری است تا به وسیلهٔ آن بتوان یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کرد. این ابزار اغلب با نام نرم‌افزار فروشگاه اینترنتی (فروشگاه ساز) شناخته می‌شود. در واقع این یک نرم‌افزار با قابلیت‌های فروشگاهی است که بر روی بستر وب پیاده می‌گردد

 

 فروشگاه ساز چیست؟

طراحی فروشگاه اینترنتی یکی از حرفه های در حال توسعه در ایران است. امروزه بسیاری از کسب و کارها در کنار طراحی سایت شرکتی و معرفی محصول خود، اقدام به طراحی فروشگاه اینترنتی نیز می کنند. البته هنوز هم نسبتا طراحی فروشگاه اینترنتی وخرید از فروشگاه اینترنتی رایج نیست از این رو این حرفه جای پیشرفت بسیاری دارد و تقریبا در ایران نوپا است.

از آنجایی که طراحی فروشگاه اینترنتی به صورت اختصاصی به دلیل داشتن امکانات بسیار، نیازمند صرف هزینه نسبتا بالایی است، برخی از کسب و کارهای کوچک از انجام طراحی فروشگاه اینترنتی صرف نظر می کنند. اما در حال حاضر تعداد زیادی فروشگاه ساز و قالب های فروشگاهی آماده وجود دارند که به صورت رایگان در اختیار فرد قرار داده شده اند.

انتخاب یک نرم افزار مناسب فروشگاه ساز ممکن است پیچیده باشد. می بایست ابتدا امکانات و قابلیت های این نرم افزارها را به یکدیگر مقایسه نمایید و بعد فروشگاه ساز مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

ویژگی های یک فروشگاه ساز آنلاین حرفه ای:

کیفیت بالای دسته بندی مطالب

مثل خیلی از فروشگاه هایی که در سطح شهرها و کشورها وجود دارند و چیدمان محصولات در آنها از نظم و ترتیب برخوردار است فروشگاه های آنلاین هم باید از چیدمان مناسب برای مطالب و محصولات خود استفاده کنند.

امکان جست و جوی کالای مورد نظر

یک فروشگاه آنلاین خوب باید دارای امکانات مناسبی برای جست و جوی کالا در بخش Search داشته باشد یعنی این بخش بتواند به خوبی کالای مورد نظر مشتریان را در فروشگاه جست و جو کند و اطلاعات کامل کالا از جمله قیمت و کیفیت را در اختیار مشتریان قرار دهد.

خدمات و دسترسی سریع
خدمات خوب مهمترین ویژگی یک فروشگاه آنلاین است اگر یک فروشگاه بتواند خدمات خوبی را به مشتریان ارائه دهد و برخورد کارمندان هم با مشتریان خوب باشد قطعا این فروشگاه از مشتریان بیشتر و درآمد زایی بیشتری هم برخوردار خواهد بود به همین ترتیب یک فروشگاه آنلاین هم باید علاوه بر خدمات دارای یک پشتیبانی برای پاسخ گویی به سوالات و نیازهای مصرف کنندگان باشد.

محتوی خوب

یک فروشگاه آنلاین باید از محتوی خوب برخوردار باشد محتوی خوب برای فروشگاه آنلاین یعنی توضیح کامل در مورد محصولات، دسته بندی محصولات، اطلاعات تماس، خلاقیت در محتوی و… . بنابراین محتوی خوب به جذب مشتری بیشتر کمک میکند و شانس بیشتری هم برای درآمد زایی به فروشگاه آنلاین می دهد.

تبلیغات

یک فروشگاه آنلاین باید برای خود تبلیغات داشته باشد که این تبلیغات هم در فضای آنلاین و هم به صورت رسانه ای می توانند مشتریان را جذب کنند تا خرید خود را در مدت زمان کوتاه و با صرفه جویی در هزینه و زمان انجام دهند. هر چقدر که میزان تبلیغات یک فروشگاه آنلاین بیشتر باشد محبوبیت آن نیز بیشتر خواهد شد.

فروشگاه ساز پروفی تمام ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب را پشتیبانی می کند و به کمک آن می توانید کسب و کار اینترنتی خود را به صرف کمترین زمان و هزینه راه اندازی کنید.

 

فروشگاه ساز پروفی چیست؟
فروشگاه ساز پروفی شاپ یک سیستم مدیریت محتوای مخصوص فروشگاه اینترنتی است که کاملا بومی بوده است . از هیچ کد یا ماژول آماده ای استفاده نشده است  در بخش مدیریتی Profishop قابلیت های بسیاری از جمله معرفی محصول خود، سفارشات، اتصال به سیستم های خرید پستی ، اتصال به سیستم های پیامکی دارد. پرداخت مشتریان به صورت مستقیم به درگاه بانک ارسال خواهد شد. برای مشاهده دموی فروشگاه ساز پروفی شاپ به لینک زیر مراجعه نمایید:

مشاهده دمو فروشگاه ساز پروفی شاپ